strona główna > Kultura > Rola wyobraźni przestrzennej w kształtowaniu pojęć geometrycznych
Kanał RSS Kanał RSS | Poczta | Ustaw jako startową | Dodaj do ulubionych
Dzisiaj jest Czwartek, 29 Czerwca 2017 roku, Imieniny: Pawła, Piotra, Salomei
Polecamy: Ostrzeżenie meteorologiczne | Najlepsi podlascy policjanci służby prewencyjnej | Zajęcia z bezpieczeństwa | "Wakacje z GCK" | Białaszewo: Wypadek przy pracach w polu | „Kawiarenka dobrego humoru” | SM MLEKPOL rozda nagrody o łącznej wartości ponad 150 tysięcy złotych | Sukcesy tancerzy Grajewskiego Centrum Kultury na koniec sezonu tanecznego 2016/2017 | VI BIEG RODZINNY W GRAJEWIE. | Podlaski Piknik Zawodowy | Pożegnianie absolwentów PG1 | Wieści z SP 1 | Festyn Strażacki w Wierzbowie | Szczuczyn: Festiwal Kolorów | Kolejne ognisko ASF |
zareklamuj sie u nas

Zostań fotoreporterem Grajewo24.pl
Byłeś świadkiem zdarzenia? Masz zdjęcia, nakręciłeś film bądź napisałeś ciekawy artykuł i chcesz go opublikować? Bądź pierwszy i napisz do nas!

Kontakt z redakcją:
E-mail: redakcja@grajewo24.pl
Tel. 0 604 833 731
Tel./Fax: (0 86) 272 66 97
Najnowsze opinie:

~Corleone: A czym szanowny Mlekpol uzasadnia drakońskie podwyżki cen na swoje wyroby? Bo chyba nie wzrostem cen skupu mleka? A może wzrostem apanaży dla ...

~oko: Nie wstydza sie absolwentow, tylko juz zapomnieli. Na stronie szkoly sa tylko zdjecia z zakonczenia roku klas 1 i 2 PG 3. Nauczyciele maja wakacje i ...

~matko boska: Kto pisze te artykuły? przecież chłop ma rękę na miejscu, nic mu nie urwało tylko przygniotła bela rękę.

~Koleżanka : Jeszcze jedno i młodszy tez jest bardzo wspaniały chłopak, bardzo przyjemny starszy również. Nie uwazajcie jednego za lepszego i gorszego. ...

~Koleżanka : Boże piszecie, żeby się modlić za starszego, a młodszy pomocy nie potrzebuje?! Obydwaj potrzebują! I się jak macie modliić, to za obydwaj ...

Dyżury aptek
Dzisiaj dyżur pełni:

Apteka VITA
Os. Południe 9
tel. 86 272 29 61

Kultura
2017-06-19 14:13:34 Rola wyobraźni przestrzennej w kształtowaniu pojęć geometrycznych

Przestrzeń jest czymś ciekawym i fascynującym. Człowiek posiada zdolność do wyobrażania sobie nie tylko tego co aktualnie spostrzega, ale może przedstawić sobie w wyobraźni każdą rzecz o której pomyśli. Jest to możliwe dzięki spostrzeżeniom i doświadczeniom, a zajęcia szkolne (lekcje geometrii) sprzyjają kształtowaniu myślenia przestrzennego. Uczniowie przedstawiają ją na własny sposób w zależności od wieku, umiejętności spostrzegania i rozumienia jej. Obserwacja i wyrażenie przestrzeni wymagają od dziecka dużego wysiłku myśli. Stopniowo poznają wiadomości dotyczące sposobów przedstawiania brył, przedmiotów trójwymiarowych i ich usytuowanie w przestrzeni. Z przestrzenią dzieci zapoznają się już od najmłodszych lat. Wtedy, gdy najpierw poznają kształty przedmiotów, a następnie uczą się nimi manipulować. Począwszy od edukacji wczesnoszkolnej, a nawet przedszkolnej dziecko korzysta z umiejętności "posługiwania się przestrzenią". Dzieje się to podczas budowania z klocków, układania puzzli, lepienia z plasteliny, formowania brył, malowania, wyklejania itp., a także podczas zabaw i zajęć, gdy uczą się rozpoznawać kierunki w przestrzeni, porównywać wielkości. Mając to na uwadze i wiedząc, że wyobraźnia przestrzenna jest zdolnością, którą można rozwijać, należy to czynić w sposób świadomy i zaplanowany.

Rozwój wyobraźni przestrzennej w nauczaniu geometrii polega na:

- stosowaniu odpowiednio dobranego materiału obserwacyjnego (naturalne otoczenie, modele, rysunki),

- stosowaniu modeli pokazowych i modeli roboczych, z którymi uczniowie pracują, stosowaniu modeli trwałych i modeli budowanych oraz rozkładanych przez uczniów, modeli statycznych i modeli ruchomych,

- stałym rozszerzaniu wiedzy ucznia (istotne twierdzenia i określenia oraz korzystanie z nich), która utrwala obraz powstały w wyobraźni,

- jednoczesnym kształceniu wyobraźni i logicznego myślenia,

- rozwiązywaniu zadań, kształcących wyobraźnię czynną, tj. zdolność świadomego, kierowanego wolą kombinowania obrazów konfiguracji geometrycznych z różnych elementów wyobrażeniowych - związanego z logicznym myśleniem (zadania takie, jak konstrukcje prostych przekrojów, rozkładanie brył na części, poszukiwanie liczby przekątnych, płaszczyzn przekątnych, osi obrotu i płaszczyzn obrotu),

- wykorzystaniu anaglifów, jest to obrazów, które oglądane są przez specjalne okulary (czerwono-niebieskie, czerwono-zielone bądź czerwono-turkusowe) dają wrażenie oglądania obiektu trójwymiarowego.

sp4grajewo.cba.pl

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu i w żaden sposób nie odzwierciedlają poglądów prezentowanych przez właścicieli i administratorów serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Nie zostały wpisane jeszcze żadne komentarze...

Serwis komputerowy
Polecamy: Grajewianie.pl | Grajewo | Grajewska Izba Historyczna | Oferty pracy | Kino i rozrywka | Radio 5 | Radio Białystok | TVP Białystok | Grajewiak.pl | Gmina Wąsosz | SportowePodlasie.pl | Społeczne Pracownie | Tworzenie stron internetowych | Ogłoszenia Grajewo | UG w Radziłowie | Podlasiak.Info | OSP Grajewo | Doctor Rock | Praca |
Reklama | Współpraca | Prywatność | Regulamin Ogłoszeń | Regulamin Katalogu Firm | Regulamin Forum | Redakcja | Serwis Komputerowy

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
"INFOTECH" mgr Ruchlewicz; 19 200 Grajewo, ul. Konstytucji 3 Maja 2/1 | Infotech